Doelloos netwerken

Koffiedrinken is de vaagste en een zeer inefficiënte manier om je onderneming te laten groeien. Elke dag ontvang ik mails met de vraag of ik koffie wil drinken, zodat we kunnen kijken of we ‘mogelijk iets voor elkaar kunnen betekenen’. Nee, dat wil ik niet, want dat gaat er niet voor zorgen dat ik mijn doelen ga behalen. Ik focus me op mijn eigen aanvalsplan en eerlijk gezegd; ik drink liever met mijn vrienden een espresso dan dat ik weer de halve dag kwijt ben aan een “hoopafspraak”. Hoe vaak ga jij dit jaar weer willekeurig koffiedrinken om te kijken of je iets voor elkaar kunt betekenen? Je doet het vaak in de hoop dat je aan die koffieafspraak een potentiële klant overhoudt. En zeg eens eerlijk: ben je écht op zoek naar een mogelijke samenwerking of durf je geen nee te zeggen…?

 
thumbnail_Foto 08-01-20 om 10.09.jpg
 
Moniek van Rheenen